איך תהפכו את האתר שלכם לנגיש? הנגשת אתרים

אקססיבל

הנגשת אתרים מעניקה תחושה מקצועית, ואלגנטית לכל אתר. זאת עובדה שאיננה ניתנת לערעור. כשאדם בריא רואה אתר מנוגש, הוא מקבל קודם כל תחושה שמדובר בעסק רציני חובק עולם, במילון המושגים של עולם השיווק זה נקרא אפקט העדר, שזה אומר בעצם זה מרגיש לו כמו עסק כל כך יציב ורציני, אמין ואיכותי שכולם רוכשים ממנו את המוצר או השרות אז גם הוא צריך לא רק רוצה לרכוש.

הדרך הכי קלה להנגשת אתרים הרבה לפני כל תוכנה משוכללת זה קודם כל להרגיש את החוויה של בעל המגבלה. הדוגמא הכי נפוצה הם בעלי ליקוי בראיה, שבעצם אצלהם העכבר מאבד כל משמעות מאחר והם לא יכולים לחוות ראיה של הטקסטים בין שבאופן מוחלט בין שבאופן מינורי במיוחד. ואז בעצם העכבר שלהם הוא המקלדת. 

עם המקלדת הם עוברים בין הרובליקות כדי להגיע ליעדים שלהם, לכן מומלץ במיוחד לעשות את כפתור החיפוש במקום הכי גבוה והכי בולט בכל אתר. 

לאחר שהאתר עוצב בדרך שהיא מתאימה אל קהל היעד שזה אומר כמה שפחות כותרות גבוהות וראשיות כמה שיותר רובליקות שמגיעות לעניין, אז בנקודה הזאת מרכיבים תוכנה כאשר יש שלל במשק שהיא מקריאה את התכנים שנמצאים באתר. 

ככל שהתכנים יותר עניינים ומביאים את הגולש לתחושה שזה מקרב אותו יותר ליעד ככה בעצם הוא ירגיש שהוא מוצא את עצמו באתר וקל לו לגלוש בו. במידה ורוצים לראות איך זה נראה בדרך ברורה בשעה שלאדם שאיננו סובל מלקויות כאלה ואחרות ללא הכנה מראש יהיה לו קשה להבחין בזה, כי זה ממש מינורי, ונעשה באמצעות הקלקה על הסימן של הרובליקה של הנכה, אז הוא יבין מאתר אחר כיצד זה מרגיש. 

רמת התוכנות משתנה, וישנן שהן יותר מפותחות וכאלה שפחות, בכל מקרה היא נותנת תחושה נעימה לבעלי המוגבלויות שחשבו עליהם ושהם כן נחשבים ולא שקופים למשק וערכם וערך כספם כן מהווה שיקול לכן לרוב הם גם שמחים לרכוש מעסק שטרח לעשות הנגשת אתרים.

לכל שאלה מקצועית והרחבה בעניין ניתן לפנות אלינו.