כל מה שרציתם לדעת על בידוד אקוסטי בבניה קלה

היחידה

בידוד אקוסטי בניה קלה 

המבנים בישראל, נהוג לייצר אותם מבניה איכותית עם יציקות בטון, שלדי פלדה, בעצם הבניה עצמה מתחילה מחפירות בקרקע כדי ליצר יציבות איתנה לשלד, כל התהליך הזה הוא ארוך ויקר במיוחד. כמובן שאם מדובר בבניין מגורים, מלונות, או מבני משרדים, אז התהליך הנ"ל רצוי במיוחד. יחד עם זאת, אם אתה הולכים על בניה בעבור משרד וכד' מאוד מומלץ ללכת דווקא על פתרון יעיל יותר שאותו מעניקה בעצם בניה קלה.

בניה קלה שמה הוא גם בניה מודלורית או בניה מתועשת.

מבנים בבניה קלה, הגיעו לישראל לפני כ40 שנים, בארצות הברית זו היא השיטה הנהוגה לבנות מבנים הן למגורים פרטיים והן למשרדים יתכן שזה בשל העובדה שהמבנים הקלאסיים בארצות הברית הם בעצם מבנים פרטיים, כלומר צמודי קרקע.

 

כיום בישראל השיטה הולכת ומתפתחת מאחר והצרכן הישראלי מתחיל להחשף ליתרונות המאוד בולטים של סוג הבניה.

בניה קלה, היא בעצם בניה שעשויה משלדים עשויי אלומיניום או פלדה. החללים של השלד עשויי המתכות הם בעובי של כבין 7.5 ס"מ ל15 ס"מ אותם ממלאים בחומר בשם פוליסטירן מוקצף שמחזק את הפנל ובעצם מכך נוצר בידוד טרני. 

התהליך נעשה בבתי חרושת, עם סוגי גימורים שונים בגדלים שונים שבעצם מאפשרים בניה מהירה בגדלים שונים שהם מצמצמים באופן בולט במיוחד עלויות מיותרות, וזמני המתנה שאינם נחוצים.

כל אלה הינם יתרונות לבניה קלה, אך מאפיין נוסף ועיקרי של הבניה הקלה הוא עצם היותו ירוק לסביבה. החומרים הם חומרים ממוחזרים לרוב. והם לא רעילים.


הבניה הקלה תפסה תאוצה כל כך אדירה בקרב משרדים, ומבנים משלל סוגים כולל גני ילדים וכד' שניתן למצוא שילוב של בניה קלה גם במבנים ישנים יותר, או יותר נכון, המבנים הקלאסים, את הבניה הקלה כמעט בכל מקום ניתן למצוא בעיקר בתקרות אקוסטיות, שהם מבודדות הן ברמת רעשי רקע, והן עשויות לבודד מתנאי אקלים כאלה ואחרים, תלוי דרישה ותכנון מראש.