סרטוני אנימציה – הסרטונים שמוכרים הכי טוב



סביר להניח שכל אחד מאיתנו נתקל, לפחות פעם אחת, בסרטון אנימציה שנועד למכור לו מוצר, שירות, או להדריך אותו כיצד לנהוג במקרים מסוימים. חברות מסחריות, בעלי עסקים, חברות ציבוריות, ארגונים ועמותות נוהגים להשתמש באופציה של סרטוני אנימציה לצרכים שונים,כולל לפרסום ושיווק.
סרטוני אנימציה החלו לצבור תאוצה בנוף שלנו, בזכות האינטרנט. יוטיוב והרשתות החברתיות השונות, לצד אתרי אינטרנט ייעודים, העצימו את האפשרות להשתמש בסרטונים אלו בשביל להגיע לקהל הרחב. זה הרבה יותר זול מאשר להסריט סרטון עם דמויות אמיתיות (שכן במקרה כזה צריך לשכור שחקנים, צוות צילום, זמן צילום וכדומה), הרבה יותר פשוט (הכל נעשה בחדר עם מחשב) ולא פחות חשוב, הרבה פעמים האופציה לעשות סרטון אנימציה מאפשרת לנו לעשות משהו "קיצוני" ולא רגיל. אנחנו יכולים לראות את זה למשל עם הסרטונים שערכה לאחרונה חברת הדואר. סרטוני פרסומת אשר מופיעות בהם דמויות אשר בעבר כיכבו בסרטוני אנימציה של ארץ נהדרת.
סרטוני אנימציה תפסו תאוצה, כאמור,  בזכות האינטרנט. מצד אחד, האמצעים השתכללו ואפשרו להכין סרטונים שכאלה במחיר מוזל, ומצד שני, פתאום נוצרה במה בה ניתן להציג את הסרטונים לקהל הרחב בעלויות נמוכות. בעבר בשביל להציג סרטונים כאלה, היינו צריכים לרכוש זמן פרסום בקולנוע או בתקופה מאוחרת יותר בטלוויזיה המסחרית. האינטרנט פתח שער לכל מי שרוצה להציג סרטונים בצורה חופשית ונוחה.
מדוע נכון להשתמש בסרטוני אנימציה
סרטוני אנימציה משמשים, כפי שציינו, לשיווק ופרסום, הדרכה, תעמולה ועוד מגוון שירותים. הסרטונים  בדרך כלל מתבססים על זמן פרסום קצר מאוד, שכן צריך לקחת בחשבון שהצופים עלולים לאבד סבלנות אם הסרטונים יהיו ארוכים. לרוב הם יתקשרו עם דברים שמתרחשים בחוץ, וכמו שאמרנו קודם לכן, יהיה בהם משהו לא רגיל, קריצה מסוימת שהופכת אותם לשובבים וייחודים.
חברות רבות בוחרות להשתמש בסרטוני אנימציה, עם זה דרך האתר שלהם, עמוד פייסבוק, יוטיוב או בפרסומות, מאחר וקהל הצופים, מעדיף סרטונים כאלה על פני פרסומות רגילות. צריך לומר שרמת האמינות של סרטונים אלו הרבה פעמים גבוה יותר מאשר רמת אמינות של דמויות אמיתיות אשר מציגות מוצר למכירה, שכן לא תמיד ברור עד כמה הן באמת עומדות מאחורי המוצר. בסרטוני אנימציה קל יותר להציג את המסר ואמינותו.
נקודה אחרונה שצריך להתייחס אליה היא העלויות. כפי שציינו קודם לכן, להכין סרטון אנימציה זה הרבה יותר זול מאשר יום צילומים. מאחר לא נדרש תשלום לשחקנים או לצוות מסביב, אלא יש צורך להזמין עורך שמתמחה בכך, להציג קונספט רעיוני ולבנות אותו. זה אומנם דורש פיתוח וזמן, אך כל העבודה מתבצעת במקום ולא דורשת עלויות גבוהות. זו גם הסיבה שחברות קטנות ימצאו בסרטונים אלה כלי עדיף, מבחינת התקציב שעומד לרשותן, על פני הכנת פרסומות רגילות.

 


תפריט דף הבית