איך מושכים בעלי מקצוע לעבוד אצלך בעזרת מודעת דרושים אטרקטיבית

מה לא נאמר על הצורך לגייס עובדים איכותיים בכדי לאפשר לחברה לעמוד במטרות וביעדים האסטרטגיים שנקבעו? חשובה לשים דגש על גיוס עובדים איכותיים עוד טרם תחילת הליך הגיוס. על מנת לוודא שהארגון מגייס עובדים איכותיים, מוכשרים ומתאימים, יש צורך לדאוג לצוות גיוסי מקצועי ומיומן – בעל ידע בביצוע עבודת המיון באופן הטוב ביותר האפשרי. עם זאת, רובנו איננו ערים לעובדה החשובה, שתהליך הסינון של מועמדים פוטנציאליים מתחיל עוד טרם שלב שליחת קורות החיים אלינו.
 

סינון הדדי

תהליך הסינון הוא הדדי. אנשי מחלקת משאבי אנוש ומנהלי ארגון צריכים לזכור עובדה חשובה זו. לא רק אנחנו מסננים מועמדים בהתבסס על קריטריונים שונים, כגון – יכולות וכישורים, ניסיון תעסוקתי השכלה ועוד; גם המועמדים הרבים מסננים אותנו כחברה, כשהם מתבססים על פרמטרים משלהם. עלינו להיות ארגון אטרקטיבי מספיק בכדי שמועמדים איכותיים ירצו להגיש את מועמדותם לעבוד אצלנו. כארגון מגייס, השואף להביא מועמדים איכותיים, עלינו לעבוד קשה כדי להביא למצב בו עובדים איכותיים יגיעו אלינו כי הם רוצים לעבוד אצלנו. כיצד עושים זאת? מיתוג הוא שם המשחק.
 

עמוד "קריירה"

מלבד פרסום מודעת דרושים , עושה רושם כי גם עמוד הקריירה באתר הוא בעל תפקיד חשוב. לא ממש טרחתם לעסוק בו עד היום, אולם סקר שנערך ב-2010 מראה כי עמוד זה מהווה אחד ממקורות הגיוס של המועמדים האיכותיים ביותר. ניתן להסיק מכך, שמומלץ לתעל יותר אנרגיה לעמוד הזה – עמוד הקריירה. מדובר במטלה פשוטה וזולה יחסית ובנוסף, זוהי פלטפורמה מצוינת להצגת הארגון שלנו כאטרקטיבי וכמזמין לעבודה. קיים מגוון רחב של רעיונות לפתח ולעצב את העמוד למצב אופטימאלי – שיפור הגרפיקה, הוספת סרטונים, הוספת מידע על הארגון והצבת מנוע חיפוש ידידותי למשתמש, אלו רק חלק מהרעיונות.
 

תיאור משרה אטרקטיבי

תיאור מושך של המשרות: באשר למודעת הדורשים המפורסמת על-ידי הארגון - ממש כשם שמועמדים שוקדים על דף קורות החיים שלהם, הרי שגם הארגון המגייס צריך להשקיע במודעת הדרושים שהוא מפרסם. אם תעיפו מבט במודעת הדרושים האחרונה שפרסמתם, כנראה תמצאו שאין הבדל בינה, לבין מודעות דרושים שפורסמו על-ידי גופים אחרים; היא אינה מושכת יותר ממודעות אחרות וכנראה אינה מכילה מספיק פרטים כדי להוות מודעת דרושים אטרקטיבית עבור דורש העבודה, תוך שהיא גורמת לו לומר "שם אני רוצה לעבוד". ארגון מגייס משקיע כסף רב בפרסום מודעת דרושים – ראוי לנצל זאת כדי לנסח מודעה ייחודית, אטרקטיבית ומפורטות דיה; במקרים של ספק, אפשר תמיד להיוועץ באנשי מקצוע.


חווית משתמש

הרושם שהארגון מותיר על דורשי העבודה הקוראים מודעת דורשים שפרסמתם כרגע. האם צוות הארגון שלכם מספיק נחמד ואדיב? האם הארגון מכבד את העובדים ואת זמנם היקר? האם אתם מותירים להם להכיר אתכם מעבר למה שכתוב במודעה, ולשאול שאלות? האם אתם מקפידים לעדכן את מחפשי העבודה בסטאטוס התהליך בו הם נמצאים (גם במקרה של תשובה שלילית)? 


תפריט דף הבית