המקצועות שרלוונטיים לכל סוגי הארגונים

ארגונים משתנים בקצב מהיר על רקע שכלולים טכנולוגיים, שינויים בשוק העבודה ודרישות רגולטוריות, אבל יש מקצועות שרלוונטיים לכולם ללא יוצא מן הכלל. מי נמצא ברשימה ומה דורש כל תפקיד? הנה המדריך המלא

היכרות עם המקצועות שרלוונטיים לכל סוגי הארגונים יכולה לסייע לצעירים ומבוגרים שמחפשים עבודה חדשה. עם זאת, רבים מופתעים לגלות שיש מקצועות כאלה כי על פניו נדמה שהארגונים משתנים מהר מדי ושההבדלים ביניהם עולים על המאפיינים המשותפים.
בפועל, ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים בכל רחבי העולם מתאימים את עצמם לשכלולים הטכנולוגיים בדיוק באותה צורה. בנוסף, כולם מחויבים לעמוד באותן דרישות רגולטוריות ולכן הם מגייסים פחות או יותר את אותם אנשי מקצוע.

דיגיטל ואבטחת מידע: העתיד כבר כאן

תחום הדיגיטל מביא איתו מקצועות חדשים שלא היו קיימים בעבר, אבל רובם הפכו מהר מאוד לחלק בלתי נפרד מכל סוגי הארגונים. על קצה המזלג אפשר להזכיר תפקידי מפתח כגון אנשי SEO לקידום אתרים באינטרנט, מנהלי רשתות חברתיות ומומחים לשיווק דיגיטלי ומאחורי הקלעים יש שורה ארוכה של אנשי אבטחת מידע.

ארגון שמכבד את עצמו צריך להציב את המידע על הלקוחות והעובדים בראש סדר העדיפויות. הדרך לעשות זאת היא להעסיק מומחים של אבטחת מידע ולהקצות עבורם כלים ומשאבים. רק כך ניתן לשכלל את מערכות האבטחה של הארגון ולסייע לו לעמוד בסטנדרטים של המאה ה-21.

משאבי אנוש וכספים: ארגון נמדד במשאבים

מחלקת משאבי אנוש אחראית על גיוס עובדים ומטבע הדברים היא חיונית לכל ארגון מתפקד. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק חברות גדולות ותאגידי על בינלאומיים משקיעים בהעסקת מנהלי משאבי אנוש. מנהלים מבינים כיום את החשיבות של המשאב האנושי והם מוכנים להשקיע בו כל מה שיידרש.

במקביל, מי שמטפל בעובדים לאורך תקופת ההעסקה היא מחלקת הכספים. זו המחלקה שאחראית להוציא לעובדים תלושי משכורת, לנכות עבורם מיסים ולהבטיח להם זכויות. המשמעות היא שמקצועות הכספים רלוונטיים לכל סוגי הארגונים והביקוש עבור מומחים מהתחום הזה רק הולך ועולה.

אנשי מכירות ושירות: בין שימור לגיוס לקוחות

ארגון מודרני לא יכול לעבוד בלי מחלקה מסודרת של שירות לקוחות. שקיפות היא כיום בין המאפיינים הבולטים של מערכת היחסים בין הארגון ללקוחות, לכן כדאי שתהיה מחלקה מסודרת שאחראית עליה. בעזרת העסקת אנשי מקצוע ניתן לשמר לקוחות קיימים, להשתמש בהם על מנת לגייס לקוחות חדשים ובסופו של דבר לסייע לצמיחה של הארגון.
​​​​​​​
עוד תפקיד חשוב שנשמר בארגונים המסורתיים והמודרניים הוא זה שאותו מבצעים אנשי המכירות. תפקידם של אנשי המכירות הוא להגדיל את מספר הלקוחות של הארגון ולחשוף את השירותים או המוצרים שלו לקהלי יעד רלוונטיים. שיטות המכירה אמנם מגוונות ושונות, אך לכולן יש אינטרס משותף שנמדד בביצועים ובשורת הרווח.



תפריט דף הבית