האם ג'קוזי עוזר לאחר מאמץ גופני

אימון גופני יכול בקלות להשתנות מעצימות נמוכה כגון הליכה, ריצה לעצימות גבוהה כמו ריצות ספרינט למרחקים. אמצעים להתגברות על אותם מאמצים חיוניים כדי להקטין עייפות ואפשרויות של פגיעה בגוף ולהביא אתכם לאימון הבא. אנשים רבים אוהבים להכנס לסאונה, ג'קוזי, אמבטיה חמה לאחר אימון מאחר והם חושבים ומאמינים כדי זה יסייע להם בתהליך ההתאוששות והרגיעה.

פעילות גופנית מאומצת

תרגיל כושר בעצימות גבוהה מורכב בד"כ מתרגיל שמעלה את קצב הלב ב 65% מקצב הלב המקסימלי. סוג זה של פעילות גופנית יכול לעזור לך לרדת במשקל הכללי על ידי הפחתת מסת שומן בגוף. עם זאת, תרגילים בעצימות גבוהה חושפת אתכם לפציעות במיוחד אם כבר נפצעתם בעבר. הרגעות לאחר אימון קשה מתבצע באופן מסורתי עם הליכה קלה להרפיית השרירים והפחתת הנוקשות.

הג'קוזי

ג'קוזי דומה במראהו לאמבטיית מים חמים כזה שניתן לשבת בו, אולם ישנו הבדל בין השניים והוא במערכת סילוני אוויר מתחת למים. לסילוני אוויר אלה יש יכולת לעסות את הגוף ולשחרר שרירים תפוסים, לעיסוי זה המשולב עם מים חמים יש אפקט ויכול לעזור להרפיית השרירים ולהפחית כאבים לאחר אימון.

זרימה מוגברת

בנוסף להרגעת כאבי שרירים ג'קוזי יכול לעזור להגביר את זרימת הדם לגפיים של הגוף, המים החמים מרחיבים את כלי הדם ובכך מגבירים את זרימת הדם בגוף. זה עשוי להועיל במיוחד לאנשים הסובלים מפרקים כואבים או הסובלים ממצבים כגון דלקת פרקים שבו הזרימה היא חלשה. ירידה בכאבי מפרקים עשויה לשפר את טווח התנועה ולהכין אתכם לריצה, תרגיל או כל אמון שחשבתם.

אמצעי זהירות

למרות שג'קוזי יכול לספק מספר יתרונות לאחר אימון חשוב לנקוט באמצעי זהירות ולדעת מה הסכנות האפשריות. תמיד תדאגו לצנן את גופכם ולהוריד את טמפרטורת הגוף ואת קצב פעימות הלב לפני שאתם נכנסים לג'קוזי. אימון מאומץ גורם לשניהם לעלות והמים החמים שבג'קוזי עלולים לגרום ללבכם להתאמץ הרבה יותר שזה מאוד מסוכן, עיסקו בלצנן ולהוריד את הטמפרטורה וקצב הלב ולעולם אל תכנסו פנימה כשאתם חשים בסחרחורת או הרגשה כללית לא טובה, הג'קוזי עשוי להגביר תופעות אלו ולהוביל להתקפי לב. כמוכן מאוד מומלץ לנשים בהריון לא להכנס לגק'וזי חם בתקופת ההריון.


תפריט דף הבית